Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Uncategorized

Αντηλιακά: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την προστασία από τον ήλιο!

OraThess Post Thumb

25/07/2018


Στον ευλογημένο τόπο που ζούμε η ζωή μας είναι συνδεδεμένη με τον ήλιο. Πόσο μάλιστα αυτή την εποχή που μπήκε για τα καλά το καλοκαίρι και ο ήλιος είναι δυνατός. Η αλόγιστη και μη προστατευμένη έκθεση στον ήλιο, είναι η Νο1 αίτια πρόωρης γήρανσης της επιδερμίδας  και υπάρχει κίνδυνος εγκαύματος. Τα αντηλιακά είναι ένας από τους τρόπους προστασίας μας.

summer

Ας καταλάβουμε αρχικά τι είναι η ακτινοβολία του ήλιου και στη συνέχεια να δούμε πως θα προστατευθούμε.

Η ακτινοβολία του ήλιου διακρίνεται σε τρεις φασματικές κατηγορίες:

Την Υπέρυθρη που είναι αόρατη και είναι υπεύθυνη για το αίσθημα της θερμότητας.

Τα Φωτεινά Κύματα που δημιουργούν τον φωτισμό της ατμοσφαίρας

Τις Υπεριώδεις Ακτινοβολίες που ασκούν μεγάλη επίδραση στις βιοχημικές διεργασίες που συμβαίνουν στο οικοσύστημα και διακρίνονται σε:

  1. UVA (μεγάλου μήκους). Αυτές δεν παρεμποδίζονται από σύννεφα, γυαλί ή νερό, διεισδύουν πολύ βαθιά στην επιδερμίδα, καταστέλλουν την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης και προκαλούν δερματικές αλλοιώσεις.
  2. UVB (μεσαίου μήκους). Οι ακτίνες αυτές είναι υπεύθυνες για το μαύρισμα, το ερύθημα, το ηλιακό έγκαυμα, τον καρκίνο του δέρματος και τις φωτοδερματίτιδες.
  3. UVC (μικρού μήκους). Οι συγκεκριμένες ακτίνες θεωρούνται οι πιο επικίνδυνες αλλά αναχαιτίζονται από το όζον της ατμόσφαιρας.

Πως να προστατευθούμε και ποιο αντηλιακό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε; 

Sun-Protection

Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας συστήνει σε όλους να χρησιμοποιούν αντηλιακό που προσφέρει τα εξής:

  • Προστασία ευρέος φάσματος (προστατεύει από UVA και UVB ακτίνες )
  • Με SPF 30
  • Με υψηλή αντοχή στο νερό και στον ιδρώτα

Ωστόσο, το αντηλιακό μόνο δεν μπορεί να μας προστατεύσει πλήρως. Εκτός από τη χρήση των αντηλιακών, οι δερματολόγοι συνιστούν τη λήψη των ακόλουθων μέτρων για την προστασία του δέρματός μας.

  1. Επιδιώκουμε σκιά, όταν ενδείκνυται και θυμόμαστε ότι οι ακτίνες του ήλιου είναι ισχυρότερες μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ. Αν η σκιά είναι «μικρότερη» από εμάς, αναζητούμε σκιά.
  2. Φοράμε προστατευτική ενδυμασία, όπως ένα ελαφρύ μακρυμάνικο πουκάμισο, παντελόνι, ένα καπέλο και γυαλιά ηλίου, όταν είναι εφικτό.
  3. Χρειάζεται επιπλέον προσοχή κοντά στο νερό, το χιόνι και την άμμο, γιατί αντικατοπτρίζουν τις καταστροφικές ακτίνες του ήλιου, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα του ηλιακού εγκαύματος.
  4. Προσλαμβάνουμε βιταμίνη D με ασφάλεια, μέσα από μια υγιεινή διατροφή που μπορεί να περιλαμβάνει συμπληρώματα βιταμινών.

Αποφεύγουμε τα κρεβάτια μαυρίσματος. Υπεριώδες φως από τον ήλιο και τα κρεβάτια μαυρίσματος μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του δέρματος και ρυτίδες. Αν θέλουμε μαύρισμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα προϊόν αυτομαυρίσματος, αλλά να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε αντηλιακό με αυτό.

Ποιος χρειάζεται αντηλιακό;

Όλοι.

Η αντηλιακή χρήση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος με την προστασία από τις επιβλαβείς υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, καθώς και στην φωτογήρανση.

Sun-Protection

Είναι ένας υψηλός αριθμός SPF  (Sun Protection Factor) καλύτερος από έναν χαμηλό αριθμό; 

Ανάλογα με τον τύπο του δέρματος κάθε επιδερμίδας, ο χρόνος έκθεσης στον ήλιο χωρίς να προκληθεί ερύθημα, κυμαίνεται από 5 έως 30 λεπτά. Ο δείκτης SPF είναι πολλαπλασιαστικός παράγοντας του χρόνου φυσικής προστασίας του δέρματος {πολλαπλασιάζοντας το SPF (π.χ. 30) με τον προσωπικό χρόνο αντοχής στον ήλιο  χωρίς προστασία (π.χ. 15’)}, προκύπτει ο χρόνος κατά τον οποίο μπορούμε, εφαρμόζοντας το αντηλιακό, να εκτεθούμε με ασφάλεια στον ήλιο… Δηλαδή 15χ30=45 λεπτά). Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να έχουμε στο νου μας ότι μετά από 45 – 60 λεπτά ξαναεφαρμόζουμε το αντηλιακό μας.

Οι δερματολόγοι συνιστούμε τη χρήση ενός αντηλιακού με SPF τουλάχιστον 30, που μπλοκάρει στο      97 % τις ακτίνες UVB του ήλιου.

Sun-Protection

Η χρήση των αντηλιακών θα περιορίσει το ποσό της βιταμίνης D που λαμβάνουμε; 

Χρησιμοποιώντας αντηλιακά χημικά που μπλοκάρουν τη σύνθεση της Βιταμίνης D, μπορεί όντως να μειωθεί η ποσότητα της βιταμίνης στον οργανισμό. Η μια λύση είναι να μην μας βλέπει ο ήλιος τις επικίνδυνες ώρες και η άλλη να χρησιμοποιούμε αντηλιακά φυσικά, τα οποία απλά λειτουργούν σαν ασπίδα και αντανακλούν τις υπεριώδεις καθώς και περιλαμβάνουν βιταμίνες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και θρεπτικά συστατικά με επουλωτική και αναπλαστική δράση. Εάν ανησυχούμε ότι δεν λαμβάνουμε αρκετή βιταμίνη D, θα πρέπει να συζητήσουμε τις επιλογές μας με τον γιατρό μας. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να πάρουν τη βιταμίνη D που χρειάζονται από τα τρόφιμα και ή και τα συμπληρώματα βιταμινών. Αυτή η προσέγγιση δίνει τη βιταμίνη D που χρειαζόμαστε χωρίς την αύξηση του κινδύνου για τον καρκίνο του δέρματος και της πρόωρης γήρανσης του δέρματος.

Πότε πρέπει να χρησιμοποιούμε αντηλιακό;

Κάθε μέρα αν θα είμαστε εκτός σπιτιού. Ο ήλιος εκπέμπει επιβλαβείς ακτίνες UV όλο το χρόνο. Ακόμη και σε συννεφιασμένες ημέρες, μέχρι και το 80% των επιβλαβών ακτινών UV του ήλιου μπορεί να διεισδύσει στο δέρμα μας.

Sun-Protection

Βγείτε στο φως άφοβα!!!

Από τον ήλιο κρατήστε μόνο την απόλαυση και χαρείτε το καλοκαίρι στο έπακρο με προστασία.


xrisa-trigoni

 

 

Γράφει η Χρύσα Τριγώνη